چای سفر ( درمان تمام بیماری های بوجود آمده در طبیعت وحشی!!!) :
گروه کوهنوردان آراز مهاباد
Mahabad Araz Mountaineer Gruop

چای سفر ( درمان تمام بیماری های بوجود آمده در طبیعت وحشی!!!) :
حتما" تعجب می کنید که چرا نوعی چای می تواند بیماری های شما را در طبیعت وحشی به خوبی درمان کند. ابتدا برایتان بیمارهای بارز طبیعت گردی را بر می شمارم که شامل :
مسمومیت های غذایی و آب ها ، اسهال ، انگل های دستگاه گوارش و نکروز های پوستی ،بیماری های میکروبی ، بیماری های قارچی ، سر درد ، حالت تهوع ، انواع سرماخوردگی ها و سرفه ها ، نیش مار و عقرب ، گاز گرفتگی گرگ و سگ ، نفخ ، اسپاسم عضلات ، خارش های پوستی ، تورم و گلو درد ، درد های پریودی خانم ها، التهاب ماهیچه ها 

 


، کشش تاندون ها و التهاب مجاری مدفوع ، تشنج و... می باشد.
قطعا" نمی توانید یک داروخانه کامل طبیعی با خود برای درمان همه این درد ها ببرید ، پس چای سفر را تست کنید که نه تنها شما را در سفرهایتان درمان می کند،بلکه باعث پیش گیری از این بیماریها نیز می شود.
این بیماری ها در طبیعت در کمین شما هستند و هر ساله تعداد زیادی از طبیعت گردان حرفه ای با مشکلات فراوان با آنها دست و پنجه نرم می کنند و گاهی تلفات جانی نیز داشته اند.(به علت بودن در دل طبیعت و دسترسی نداشتن به پزشک و بیمارستان).
هر منطقه از طبیعت بیماری های خاص خود و درمان های خاص خود را نیز دارد که به نمونه هایی اشاره می کنم :
الف- کویر نوردی :
1- نیش مار و عقرب : رو میان باستان معتقدند سوزاندن آویشن و دود آن مار و عقرب را دور می کند و همچنین بو علی سینا می گوید مصرف آویشن باعث کمتر شدن اثر سم مار می شود.
2- انگل های روده ای : به علت مصرف آب های کویری که در کوه و دشت وارد بدن شما می شوند و در آنها تخم حشرات و انگل ها وجود دارند(حتما" قبل از مصرف بجوشانید)مصرف گیاه بابونه می تواند این انگل ها را از بین ببرد.
3- ...

ب- کوهنوردی :
1- التهاب تاندون ها : به علت کشش عضلات هنگام حرکت در کوهستان می تواند رخ دهد. مصرف نعنا در درمان التهاب می تواند موثر باشد.
2- سرما خوردگی : در کوهستان به علت کاهش دما و فعالیت بدن احتمال سرما خوردگی بالاست.یکی از اثرات آویشن درمان التهاب گلو وسرماخوردگی می باشد که در کوهنوردی شایع است.و آویشن در درمان آن خیلی موثر است.
3 - درمان درد های پریودی بانوان: مصرف مخلوط پونه و آویش چند روز قبل از شروع عادت ماهانه به صورت دو لیوان در روز باعث کاهش چشم گیر دردها ی دوره ای بانوان می شود .درد های پریودی در سرمای کوهستان تشدید می شود.

جنگل نوردی :
1- بیماری های قارچی : به علت مصرف آب رود های جنگلی که مملو از قارچ ها می باشند می توانید از پونه کوهی استفاده کنید.
2- کنه ها و حشرات پوستی که در جنگل به وفور وجود دارند و به کمک محلول آویش میتوان آنها را از پوست جدا کرد.
3- نکروز پوستی: مصرف این چای به درمان نکروز کمک می کند.
4- ...

فرمول چای سفر:
آویشن 2 قاشق چایخوری + بابونه 1 قاشق چایخوری + پونه کوهی 1 قاشق چایخوری + نعنا 1 قاشق چایخوری

این مواد را از عطاری تهیه کرده و مخلوط کنید و در شیشه ای به دور از نور در سفر همراه ببرید.سال هاست از این چای سفر در سفرهایم استفاده کردم و تمامی دوستان و همسفرانم به استفاده از آن ایمان آورده اند.
روش استفاده:
مخلوط را در آب سرد ریخته و روی آتش حرارت دهید تا بجوش امده و پنج دقیقه نیز بجوشد، سپس بگذارید تا بیست دقیقه دم بکشد.حال از بخار آن برای سرما خوردگی و التهاب گلو و سینوزیت و ... واز نوشیدن آن برای درمان انگل و نفخ و سر درد و قارچ کش و مسکن درد و ....استفاده کنید و از مالیدن آن بر روی پوست برای خارش و جدا کردن حشرات و التهاب تاندون و بافت های نکروز شده و... استفاده کنید.
تکنیک های درمان بیماری های شایع در کویر نوردی و جنگل نوردی و کوهنوردی و... و شناسایی گیاهان در طبیعت و درمان به کمک آنها با تصویر و فیلم را به تفکیک هر بیماری و به صورت مفصل در پست های آینده خواهم گذاشت.
(این چای را در همه سفر ها همراه خود ببرید و با مصرف روزانه آن از بیماری ها پیش گیری کنید،به قول دوستان و همسفرانم چای سفر جندقی درمان قبل از بیماری برای شما خواهد داشت!).

منبع:وبلاگ هئیت کوهنوردان مهاباد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




تاریخ: سه شنبه 16 ارديبهشت 1393برچسب:دانستنی ها,
ارسال توسط بهنام سلطانی زاده
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 56
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 92
بازدید ماه : 159
بازدید کل : 9834
تعداد مطالب : 62
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1